|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2658 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
EURO - GRA "SŁAWNI POLACY – SŁAWNI AUSTRIACY" – gra planszowa
- Cele projektu:
Metoda projektu pozwoli rozwinąć takie umiejętności uczniów, jak: formułowanie problemu, korzystanie z różnych źródeł informacji, ocena ich wiarygodności, ćwiczenie różnych sposobów zapisywania i prezentowania zebranych materiałów, przygotowanie i praktykowanie wystąpień publicznych, podejmowanie decyzji grupowych. Projekt pozwoli ponadto na rozwinięcie przez uczniów umiejętności związanych z podejmowaniem konkretnych działań: od fazy ich planowania i poszukiwania wsparcia aż po ich realizację i ocenę. Warto podkreślić, że większość decyzji związanych z realizacją projektu uczniowie będą podejmowali samodzielnie. Będą więc, bardziej niż w wielu innych sytuacjach szkolnych, odpowiedzialni za skutki decyzji i ich wpływ na realizowane zadanie.
- Instrukcja projektu:
- Jest to projekt, który będzie realizowany w poszczególnych klasach, zatem konieczne przy jego realizacji będzie:
- Udzielanie sobie informacji (wymiana informacji)
- Wspólne podejmowanie decyzji
- Słuchanie się nawzajem
- Rozwiązywanie ewentualnych konfliktów
- Zaangażowanie innych w pracę
- Samoocena postępów w pracy
- Ustalenie miejsca i czasu odbywanych spotkań pomiędzy reprezentantami klas
- Przydział konkretnych zadań do opracowania w klasach:
- Grupa I
Wybierzcie rodzaj gry, którą wykorzystacie w projekcie (może to być jakaś wasza ulubiona gra, do której postarajcie się dodać wymyślone przez was reguły; możecie też wymyślić zupełnie nowa grę)
- nazwa gry
- dokładne, czytelne zasady gry (instrukcja)
- Grupa II
Zbierzcie materiał związany z "wielkimi", nieprzeciętnymi osobowościami polskimi i austriackimi
- na podstawie zebranego materiału ułóżcie pytania dotyczące tych osobowości
- uzgodnijcie z grupą I ilość potrzebnych w grze pytań
- Grupa III
Zaprojektujcie i wykonajcie wszystkie potrzebne elementy gry, takie jak: plansza, pionki, kostka itp. (w porozumieniu z grupą I)
- Grupa IV
Wykonajcie pudełko do gry; zaprojektujcie logo gry, które możecie umieścić na pudełku, bądź oddzielnie (w dowolnej formie)
- Grupa V
Przygotujcie krótką prezentację komputerową, w której zaprezentujecie wybitne osobowości austriackie i polskie (ich życiorysy, dorobek życiowy i zawodowy, ciekawostki) - działajcie w porozumieniu z grupą II, która na bazie waszej prezentacji przygotuje pytania do gry Jest to projekt, który będzie realizowany w klasach, dlatego należy wybrać kilka osób, które będą koordynatorami projektu. Do ich obowiązków będzie należało ułatwianie wzajemnych kontaktów pomiędzy członkami klas, informowanie o postępach pracy itp.
- Prezentacja projektu:
- Jest to ostatni etap realizacji projektu, podczas którego uczniowie muszą zaprezentować innym własną interpretację danego tematu lub inne wyniki swej pracy.
Najważniejsze znaczenie mają tutaj umiejętności wyboru i syntezy informacji oraz jasnego i atrakcyjnego ich przedstawienia
- Formę prezentacji określają same klasy, np. wykład, odczytywanie pracy pisemnej, pokaz filmu video, prezentacja komputerowa, różnego rodzaju gry i zabawy angażujące innych uczniów
- Czas przeznaczony na prezentację każdej z klas powinien wynieść 15 – 20 minut
- Audytorium w trakcie prezentacji stanowić będą przede wszystkim pozostali uczniowie klas, których można zaprosić
- Gotowa gra planszowa zostanie zaprezentowana rówieśnikom ze szkoły partnerskiej w Austrii (wspólna zabawa)
- Po zakończeniu projektu zasadne jest skłonienie uczniów do refleksji nad podjętymi działaniami i ich efektami – ankieta
Proponowane pytania:
- Czy zrealizowaliście zamierzone przez waszą klasę cele?
Co teraz, po pracy, zrobilibyście inaczej?
- Jakie trudności napotkaliście przy realizacji projektu i jak je rozwiązaliście?
- Czy wasz projekt zakończył się sukcesem czy klęską?
Dlaczego tak uważasz?
- Czy wzięlibyście udział w realizacji podobnego projektu edukacyjnego?
Projekt edukacyjny EURO – GRA "Sławni Polacy – sławni Austriacy"
ANKIETA EWALUACYJNA
- Czy zrealizowaliście zamierzone przez wasza klasę cele?
Co teraz , po pracy zrobilibyście inaczej ? .......................................................................... .............................................................................. .............................................................................. ..............................................................................
- Jakie trudności napotkaliście przy realizacji projektu i jak je rozwiązaliście?
.......................................................................... .............................................................................. .............................................................................. ..............................................................................
- Czy wasz projekt zakończył się sukcesem ?
- Czy wzięlibyście udział w realizacji podobnego projektu edukacyjnego?
Projekt gry opracowany przez mgr I. Nowaczyk, mgr K. Tomaszewską i mgr J. Walczak |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|